Určitě se mnohým z vás stalo, že lítáte po bytě, po dvorku a nehrajete žádnou dětskou hru, ale snažíte se ji dostat. Koho? Aspoň jednu čárku na displeji svého mobilního telefonu, abyste si mohli za nemalé peníze zavolat. Nebo již voláte, spojení se uskutečnilo, ale váš hovorový partner jen neustále opakuje, „špatně tě slyším“, „ztrácíš se mi“, „nerozumím ti“. To nepopisuji rozchod po telefonu, ale nekvalitní spojení. Jednou z oblíbených hlášek je i „volaný nepřijímá, má buď vypnutý telefon nebo je mimo signál“. Ano, možná se to někomu může zdát humorné, ale také jsou situace, kdy končí veškerá legrace. A to především tehdy, když potřebujeme, ať už z jakéhokoliv důvodu, kontaktovat integrovaný záchranný systém. Proč tenhle kolotoč? Protože operátoři dělají mrtvého brouka. Obrátili jsme se tedy na ně, aby nám situaci vysvětlili. Především v místních částech je tzv. signál hraničního dosahu vysílače, a proto ty výkyvy v kvalitě pokrytí. A jejich rada? Co nejvíce nespokojených zákazníků, kteří se nebojí pro změnu něco malého učinit. 

Žádáme občany, aby prostřednictvím svého operátora poukázali, a to klidně i opakovaně, že nejsou spokojeni s kvalitou signálu. Nespokojenost a své poznatky ohledně kvality pokrytí mobilním signálem můžete psát i na obec. Chtěli bychom se s operátory domluvit na rozumném řešení a pokud by to bylo nutné, podílet se z rozpočtu obce na posílení těchto služeb nebo vybudování vhodného nového vysílače. Máme také zájem udělat průzkum, jakou účastnickou sílu mají jednotliví operátoři a jaký je procentuální podíl našich občanů u jednotlivých operátorů. Změníme naši telekomunikační budoucnost? Spolu?